Feestelijke viering tweede lustrum Ariana

4 okt 2de lustrum Ariana

Vrijdag 4 oktober werd het tweede lustrum gevierd van Stichting Ariana, studiefonds voor Afghaanse vrouwen en meisjes. Stichting Ariana is in 2003 opgericht en vierde op 4 october haar 10-jarig bestaan. Het resultaat van ons studiefonds werd zichtbaar door projectie van de vele foto’s van de scholieren en studentes, de leslokalen en hun rapporten. Oud-bestuursleden deden verslag van de groei van het aantal meisjes en vrouwen dat dankzij de vele donateurs van Stichting Ariana kon en kan studeren in  Kabul, Afghanistan.
Maaike Meijer, lid van het Comité van Aanbeveling sprak warme woorden en Asifa, oud vicevoorzitter las brieven voor van meisjes die dankzij Ariana (hebben) kunnen studeren.
Van het oude bestuur werd op 4 oktober afscheid genomen. Er waren vele lovende woorden voor Ruth de Kanter, oud voorzitter en Anne Lewerissa, oud penningmeester. Ze werden bedankt voor hun enorme inzet en passie voor Stichting Ariana.
Vervolgens stelde Anya Wiersma, de nieuwe voorzitter zich voor. Ze vertelde over de plannen van het nieuwe bestuur. De ambitie van het nieuwe bestuur is om Stichting Ariana landelijke bekendheid te geven. De stichting lijkt nu nadrukkelijk gekoppeld te zijn aan Maastricht, maar verdient landelijke aandacht! Ook wil Stichting Ariana samenwerkingsverbanden smeden, activiteiten organiseren en zichtbaar aanwezig zijn bij festivals als Dunya en Mundiaal festival.
Stichting Ariana heeft ook een Twitteraccount gekregen, @St_Ariana. Daar zijn de activiteiten van de stichting te volgen.

4 okt 2de lustrum Ariana 5

4 okt 2de lustrum Ariana 6