Afghaanse nostalgie

Kabul, 1980, een bijeenkomst in de klas van mooie gestudeerde vrouwen, in een tijd waarin studeren iets ‘heel gewoon’ was voor zowel mannen als vrouwen.

11050259_811175675597977_3492602982323478946_n

Het was een tijd waarin vrouwen een keuze hadden. Een keuze om te spreken, een keuze over hun kleding en een keuze hoe te lopen op straat. Ze hadden een keuze om te studeren, ze hadden een keuze om zichzelf beter en onafhankelijk te maken. Niet alleen voor hun zelf, maar voor hun familie, voor hun gemeenschap en vaderland.

Wij, van Stichting Ariana, hopen dat er weer een dag komt dat meisjes voor zichzelf opstaan en gaan studeren zoals onze scholieren en studenten. Velen hebben de wil om te studeren en op deze manier onafhankelijk te worden in de mannencultuur wat in Afghanistan heerst. Echter kost studeren geld en kunnen de meisjes het financieel niet aan om te gaan studeren.

Met uw hulp kunnen wij nog meer meisjes een kans bieden om te gaan studeren en hun op deze manier een kans bieden op een toekomst in de Afghaanse maatschappij. U kunt voor dit doel geld overmaken naar ING-rekeningnummer NL70INGB008245118 in Rotterdam. Wij houden u op de hoogte van wat er met uw gift gebeurt.

(bron foto: onbekend)